Als ondernemer in de zorg ben je (vaak) verplicht om aangesloten te zijn bij een onafhankelijke klachtenregeling. Als jij een abonnement neemt bij SoloPartners voldoe jij aan deze eis.
De wettelijke eisen omtrent een klachtenregeling zijn hieronder opgesomd.
Het is belangrijk dat het voor een cliënt altijd duidelijk is waar zij terecht kunnen met onvrede over de door jouw geleverde zorg. En weet hoe de klachtenregeling is georganiseerd.
Ben je lid bij SoloPartners? Dan kunnen jouw cliënten terecht bij onze klachtenfunctionaris en ben je aangesloten bij de erkende geschilleninstantie van Stichting Geschillen In De Zorg (GIDZ). Je vindt informatie over wat je met de cliënt moet delen over de klachtenregeling binnen jouw persoonlijke MijnSolo-omgeving. Hier vind je ook een informatie-flyer (stroomschema) die je kunt overleggen aan de cliënt. Hierin staan overzichtelijk de stappen omschreven die de cliënt kan nemen bij een klacht. En die de route naar de klachtenfunctionaris/vertrouwenspersoon beschrijft. Met een abonnement bij SoloPartners voldoe je dus aan de wettelijke verplichting om aangesloten te zijn bij een geschillencommissie of klachtenfunctionaris.
De kosten voor een onderzoek naar een klacht door de klachtenfunctionaris zitten bij ons in het lidmaatschap. Lees dit artikel als je benieuwd bent naar de kosten voor je cliënt als er een onvrede is.
Geen relevante artikelen opgegeven.